managing21.be

Managing21: een blik op het heden en de toekomst van de economie.

Verkopers creëren de merkwaarde

Posted by managing21 on oktober 23rd, 2007

Merken worden groot gemaakt door de mensen die de producten verkopen. Dat wordt gesteld in het magazine Marketing Management. Het zijn volgens het magazine de medewerkers die immers de relatie met de klant opbouwen en niet de CRM-software systemen, de websites en advertenties. Merken moeten hun personeel volgens Marketing Management dan ook zo trainen dat ze het merk optimaal vertegenwoordigen.

“Brand experience is één van de nieuwste toverwoorden in de marketing,” aldus Marketing Management. “Een excellente ervaring met een merk is de beste garantie voor klantentrouw. Die ervaring strekt zich uit over alle plekken waar merk en consument elkaar tegenkomen, maar de emotionele binding van klanten met een merk hangt toch voor het grootste deel af van de manier waarop het persoonlijke contact verloopt met degenen die het merk verkopen.”

Het bedrijf moet zijn personeel volgens het magazine dan ook op die manier trainen dat de medewerkers precies weten waar het merk voor staat en welke plaats het inneemt in de markt. “Bovendien moet het personeel aangeleerd worden dat efficiënte communicatie essentieel is om essentieel zijn om klantenloyaliteit op te bouwen,” aldus Marketing Management. Evenzeer moet het personeel goed weten dat men moet waarmaken wat beloofd wordt.